Perspectiva și teoria umbrelor. A.18.09 Anul II. 25.05.20
Grupa: A.18.09 Anul II
Disciplina: Perspectiva și teoria umbrelor
Profesori: Manea S.
Data: 25.05.20
Durata: 2 ore
Tema Lectiei: Perspectiva umbrelor cu iluminarea diurnă (lumina de zi). Perspectiva umbrei propria și căzătoare a unui volum prismatic. LG-6, A3 creion.
Competența specifică dezvoltată:
1. Reprezentarea grafică în perspectivă a umbrei proprii și căzătoare a obiectelor volumetrice în spațiul interior.
Iluminarea de zi se deosebește de cea artificială (razele pornesc dintr-un punct – care este considerat a fi sursa de lumină) În cazul iluminării diurne. Direcția razelor de lumină se consideră a fi sub 45 grade fața de planul H. Proiecția acestor raze pe planul H se consideră a fi întotdeauna orizonatală paralelă cu tabloul. În exemplul de mai sus este reprezentat un paralelipiped în perspectiva de colț. Se cere de construit umbra căzătoare a acestui corp în cazul iluminării diurne. Din vîrfurile de sus a bazei paralelipipedului punctele 2,3,4 se construiesc drepte sub 45 grade față de baza tabloului. Apoi se construiesc proiecțiile acestor raze pe planul H. Astfel din punctul 1 trasăm o orizontală pînă la intersecție cu raza din
punctul 2, astfel obținem punctul 2T. Aceeași construcție o îndeplinim din punctele 3,4. Obținem punctele 3T, 4T.Construim umbra căzătoare a coprului prismatic ( Vezi desenul).
Mai jos este dat un desen unui complex de volume arhitecturale în perspectiva de colț, cu aplicarea umbrei căzătoare în cazul luminei de zi.
Algoritmele de construire în perspectivă a volumelor de mai sus și a umbrei proprii și căzătoare îl puteți viziona în adresa de mai jos.
https://www.youtube.com/watch?v=UV2S40IJjMo
Temă pe acasă:
Pe una din lucrările grafice realizate anterior ( perspectiva de colț a diverselor volume gemoetrice) luați o lucrare, construiți umbra proprie și căzătoare a volumului dat în cazul iluminării diurne. Fotografiați lucrarea și trimiteți pe adresa stela.manea@bk.ru. Atenție este pen-ultima lecție la Perspectivă. Rog cine nu a prezentata lucrările anterioare să le trimiteți.
Disciplina: Perspectiva și teoria umbrelor
Profesori: Manea S.
Data: 25.05.20
Durata: 2 ore
Tema Lectiei: Perspectiva umbrelor cu iluminarea diurnă (lumina de zi). Perspectiva umbrei propria și căzătoare a unui volum prismatic. LG-6, A3 creion.
Competența specifică dezvoltată:
1. Reprezentarea grafică în perspectivă a umbrei proprii și căzătoare a obiectelor volumetrice în spațiul interior.
Iluminarea de zi se deosebește de cea artificială (razele pornesc dintr-un punct – care este considerat a fi sursa de lumină) În cazul iluminării diurne. Direcția razelor de lumină se consideră a fi sub 45 grade fața de planul H. Proiecția acestor raze pe planul H se consideră a fi întotdeauna orizonatală paralelă cu tabloul. În exemplul de mai sus este reprezentat un paralelipiped în perspectiva de colț. Se cere de construit umbra căzătoare a acestui corp în cazul iluminării diurne. Din vîrfurile de sus a bazei paralelipipedului punctele 2,3,4 se construiesc drepte sub 45 grade față de baza tabloului. Apoi se construiesc proiecțiile acestor raze pe planul H. Astfel din punctul 1 trasăm o orizontală pînă la intersecție cu raza din
punctul 2, astfel obținem punctul 2T. Aceeași construcție o îndeplinim din punctele 3,4. Obținem punctele 3T, 4T.Construim umbra căzătoare a coprului prismatic ( Vezi desenul).
Mai jos este dat un desen unui complex de volume arhitecturale în perspectiva de colț, cu aplicarea umbrei căzătoare în cazul luminei de zi.
Algoritmele de construire în perspectivă a volumelor de mai sus și a umbrei proprii și căzătoare îl puteți viziona în adresa de mai jos.
https://www.youtube.com/watch?v=UV2S40IJjMo
Temă pe acasă:
Pe una din lucrările grafice realizate anterior ( perspectiva de colț a diverselor volume gemoetrice) luați o lucrare, construiți umbra proprie și căzătoare a volumului dat în cazul iluminării diurne. Fotografiați lucrarea și trimiteți pe adresa stela.manea@bk.ru. Atenție este pen-ultima lecție la Perspectivă. Rog cine nu a prezentata lucrările anterioare să le trimiteți.
Comentarii
Trimiteți un comentariu