Perspectiva și teoria umbrelor.A.18.09 Anul II. 11.05.20
Grupa: A.18.09 Anul II
Disciplina: Perspectiva și teoria umbrelor
Profesori: Manea S.
Data: 11.05.20
Durata: 2 ore
Tema Lectiei: Noțiuni generale despre teoria umbrelor. Perpsectiva umbrei cazătoare a unui segment. Perspectiva umbrei căzătoare a unei figure geometrice plane.
Competența specifică dezvoltată:
1. Reprezentarea grafică în perspectivă a umbrei proprii și căzătoare a obiectelor volumetrice în spațiul interior.
Se dă pe tablou segmentul vertical A-B pe planul H (linia orizontului). Punctul B aparține suprafeței H (pămîntul), se ia arbitrar un punct S (sursa de lumină) la o înălțime oarecare de la pămînt. S* este proiecția punctului S pe pămînt. Se cere de construit umbra căzătoare a segmentului A-B. Construim o dreaptă prin punctele S și A. Construim o dreaptă prin punctele S*, B*. Ambele drepte s-au intersectat în punctul A*. Dreapta B*-A* este umbra căzătoare a segmentului A-B.
Se dă pe tablou o suprafață plană în formă de dreptunghi. A,A*,B,B* . Se cere de construit umbra căzătoare a dreptunghiului dat. Sursa de lumină S se ia arbitrar pe tablou. S* este proiecția sursei de lumină pe pămînt. Construim o dreaptă prin punctele S,A. Construim o dreaptă prin punctele S,B. Construim o dreaptă prin punctele S,A. Construim o dreaptă prin punctele S*,A* (proiecțiile punctelor S, A). La intersecție obținem punctele A1, B1. Astfel am obținut umbra căzătoare a dreptunghiului dat.
Temă pe acasă (Lucru în caiet):
Pe tablou se dă un segment C,D vertical. D aparține suprafeței pămîntului. Pe tablou se dă. O Suprafață verticală în formă de pătrat A,B,C,D pe tablou se dă sursa de lumina S și proiecția pe pămînt S*. Construiți umbrele căzătoare de la ambele corpuri date.
Toate lucrările grafice realizate le veți stoca într-un portofoliu digital pe care îl veți prezenta online pe adresa stela.manea@bk.ru
Disciplina: Perspectiva și teoria umbrelor
Profesori: Manea S.
Data: 11.05.20
Durata: 2 ore
Tema Lectiei: Noțiuni generale despre teoria umbrelor. Perpsectiva umbrei cazătoare a unui segment. Perspectiva umbrei căzătoare a unei figure geometrice plane.
Competența specifică dezvoltată:
1. Reprezentarea grafică în perspectivă a umbrei proprii și căzătoare a obiectelor volumetrice în spațiul interior.
Se dă pe tablou segmentul vertical A-B pe planul H (linia orizontului). Punctul B aparține suprafeței H (pămîntul), se ia arbitrar un punct S (sursa de lumină) la o înălțime oarecare de la pămînt. S* este proiecția punctului S pe pămînt. Se cere de construit umbra căzătoare a segmentului A-B. Construim o dreaptă prin punctele S și A. Construim o dreaptă prin punctele S*, B*. Ambele drepte s-au intersectat în punctul A*. Dreapta B*-A* este umbra căzătoare a segmentului A-B.
Se dă pe tablou o suprafață plană în formă de dreptunghi. A,A*,B,B* . Se cere de construit umbra căzătoare a dreptunghiului dat. Sursa de lumină S se ia arbitrar pe tablou. S* este proiecția sursei de lumină pe pămînt. Construim o dreaptă prin punctele S,A. Construim o dreaptă prin punctele S,B. Construim o dreaptă prin punctele S,A. Construim o dreaptă prin punctele S*,A* (proiecțiile punctelor S, A). La intersecție obținem punctele A1, B1. Astfel am obținut umbra căzătoare a dreptunghiului dat.
Temă pe acasă (Lucru în caiet):
Pe tablou se dă un segment C,D vertical. D aparține suprafeței pămîntului. Pe tablou se dă. O Suprafață verticală în formă de pătrat A,B,C,D pe tablou se dă sursa de lumina S și proiecția pe pămînt S*. Construiți umbrele căzătoare de la ambele corpuri date.
Toate lucrările grafice realizate le veți stoca într-un portofoliu digital pe care îl veți prezenta online pe adresa stela.manea@bk.ru
Comentarii
Trimiteți un comentariu